Viewers

cerita lama!! mahu baca?

Thursday, January 3, 2013

Page 3 of 365

2013
page 3 of 365

Assalamualaikum .

baru sahaja dikenakan ujian tadi. Tengah berlajar untuk tidak memaki hamun diri sendiri. Nadiah Azhar baru sahaja ter-DELETE sesuatu yang telah hilang buat selamanya. Ya Allah! hatiku rasa tidak keruan. rasa yang amat menyakitkan hati ini. Dalam hati berkata kenapalah diri ini tak DOUBLE CHECK !!! kenapalah buat time kau pening kepala!! kenapa!!! kalau aku pergi buat benda lain tak jadi macam ni kenapa!!!!! STRESSSSS AKUUUU HOIII

*hah memang rasa nak gigit jer lappy* 


TIBA-TIBA 

 terus teringat, pernah terbaca/melihat video entah daripada siapa (ustaz/orang alim) beliau berkata , "janganlah kita menyatakan kenapa? atau kalaulah aku bla bla tentu tak jadi macam ini."

kenapa tidak boleh?

kerana kita seolah-olah tidak menerima qada' dan qadar.
ketentuan Ilahi.

aku cuba menenangkan diri. tenang setenangnya. hati berasa lega taktala aku sedang men-type ini.

YES aku redha. mungkin aku tak perlu lakukan kut.

next time maybe boleh.

SO~


 

konklusinya,

 Allah susunkan jalan cerita kehidupan kita ada sebab dan tujuan untuk kebaikkan diri kita agar dapat mendidik diri sendiri salah satu cara-Nya dengan dugaan.

No comments:

Post a Comment

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...