Viewers

cerita lama!! mahu baca?

Friday, April 26, 2013

Aku Cintakan Suamiku?



 



*walimatul urus*
Aku memakai baju pengantin, perlahan-lahan aku menyarungkan baju yang menawan hati orang ramai. Sungguh aku tiada mood, AKU KENA KAHWIN PAKSA!!!!! terlampau sangat layan mood sedih sampaikan aku tersalah memakai kain. Mak aku yang menegur, nasib baik ada orang tegur kalau tak dua kali sedihlah aku ni~


(poyo hang tak sedih? siapa tak sedih kalau kena kahwin paksa? tapi yang pelik tiba2 dah walimatulurus bila entah nikahnya hihihi lol SEBENARNYA INI MIMPI, pelik tapi indah, so teruskan membaca~)



aku mula menitiskan air mata, lama-lama air mata mula deras.
sampaikan aku tidak memakai sedikit make-up pun di muka.
aku menangis bukan sebab kahwin paksa

kerana aku melihat dijendela bilik tidurku,


 dalam hati
" what my walimatulurus buat ala kadar jer?"
 khemah tak ada
meja jer ada,
meja tak ada tempat makan beradab?
what what what?
dengan baju pengantin sewa jer.
hey!!! I need my own baju pengantin!!!

(okay mimpi itu terus jadi pelik lol nadiah azhar oiiiii~)

semasa aku tengah beria-ia menangis macam baru lepas habis tengok korean drama, ibuku terus memanggilku suruh aku cepat-cepat ikut suami nak buat majlis khatam Al-Quran

aku menangis lagi,aku dipaksa keluar, aku hanya mampuu menangis sambil menutup mukaku dengan kedua belah tanganku.
kali ini aku bertindak berani, aku tidak mahu mengikuti suamiku.

ibuku tidak tahu mahu buat apa lagi, dengan tiba-tiba suamiku datang,

(Ya Allah, nampak gila muka dia ualls~ cuma tak kenal ualls~)

dia datang memujukku, 
(bagaimana dia pujuk I lupa lah ualls)

 dia memegang tanganku semasa aku sedang menangis dan tanganku menutup muka ku.
saat pertama kali rasa aku dipegang lelaki selain keluargaku, dan ia halal 
auchhh hatiku mula rasa lain.
( tak tahu nak ungkap tapi bila  ingat jer saat tu aku tersenyum jer ualls)

aku mula reda sedikit dan terpaksa akur mengikutinya.
dia duduk dan di depannya ada sebuah Al-Quran Nur Karim.
aku diajak duduk sebelahnya.
saat tu aku mula rasa selesa.

(dia sangat sweet okayhhhhhhhhhhhhhhhhhh)

-------------------------------------------------------------------------------------------------

(mimpi aku beralih hari tiba-tiba)

(haisss dah tak ingat yang aku tahu dia sangat "care" kejadian banyak berlaku di kedai photo ZOOM kay nampak tak mimpi ni hahahah tapi...)


Dia sangat mengambil berat tentang aku, banyak bercakap dengan ku kerana ingin mengambil hati, tapi aku hanya berdiam, dia banyak buat kejutan buatku, aku suka! tapi aku hanya berdiam.
sebab maybe aku ego
(woi mimpi tu nampak sgt menipu aku mana ego :p)

lama kelamaan aku jatuh cinta dengan dia dalam diam, 
AKU CINTAKAN SUAMI AKU?

arghhh. ingin menolak rasa ini tapi belayan kasih daripadanya lebih kuat untuk hati ku berpaut kepada cinta sang suami ini.
(cehhhh nadiah azhar ayat~hihihi)



aku dikejutkan disebuah tempat ada seorang lelaki memakai topeng ala-ala pencuri, ( sgt pelik)
tetapi dia duduk di meja makan yang ala ala 'candle light dinner'
hatiku rasa suamiku mahu memberi kejutan romantik lagi.
tiba-tiba dia membuka topeng itu dan aku kecewa kerana dia bukan suami aku 
tetapi...............................





 aku berdosa dengan suamiku, aku ada hubungan istimewa dengan lelaki lain,
lelaki itu ialah teman lelaki ku!!!!!!

(what!!!!!!!!!!!!!! mimpi ni sangat pelik baru jer nak layan perasaan jatuh cinta dekat suami tiba-tiba jer aku ada scandal -,- apa ni?????????????)

(haha aku nampak jelas muka dia tapi dah lupa sebab tak kenal jugak scandal aku tu haiss sadis)

aku rasa serba salah terhadap suami ku yang selama ini telah bersusah payah dia menyemaikan rasa cinta dia kepadaku.
sebelum kantoi aku meminta putus dengan teman lelaki ku itu.


............................................................................................................................................


dannnn 
AKU TERJAGA DARIPADA MIMPI TIDUR YANG LENA.

hahhaha

senyum melebar aku , terus cerita dekat kakak ku Atikah Azhar.


tapi aku takut:

baru-baru ini aku mimpi perkara yang sebenar.
hari tu mimpi result spm dpt berapa then betul sama dalam mimpi,
dan semalam mimpi keputusan matrik dan betul2 jadi keputusan itu paginya.

Ya Allah harap-harap mimpi ini hanya mainan tidur,
sebab aku tak mahu melakukan dosa dan isteri yang nusyuz kepada bakal zaujku,
aku tak mahu kahwin paksa atas sebab bukan-bukan Ya Allah jauhkann~
aku taknak majlisku porak peranda macam mimpi ni, so Ala kadar.


:(

TAPI AKU NAK RASA BAHAGIA YANG SAMA DI DALAM MIMPI INI.
haiss sebabtulah dok asyek senyum jer ni bahagia sgt mimpi ni.



 hihihihi

kesimpulannya JANG DOK BERANGAN NAK KAHWIN AWAL KAN DAH TERBAWA MIMPI!




Nadiah Azhar 2013

3 comments:

  1. hahaha..2 la berangan lg ni..ni kes tngok akk nad kwin la ni ek smpai termimpi2 kwin sndri ni..insya Allah..orang yg baek akn bertemu org sebaik psngn ye..:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha kannnnn~ memanglah kita rasa. dengan baru habis tgk dua kalimah bagai haha. InsyaaALlah jom jadi baik!!!! hikhik terus nak tulis dkt blog sbb takut lupa hahah nadiah3

      Delete
  2. Hanya Allah yg tahu ape yg terbaik untuk kita.kalau kau ade pakwe sekalipon,a yg terbaik untuk kau keh?hahaha..solat istikharah laa byk2 mintak petunjuk..

    ReplyDelete

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...