Viewers

cerita lama!! mahu baca?

Thursday, April 11, 2013

Tegurlah Aku dan Bimbinglah Aku Sahabat

" labuhkan tudungmu sehingga menutup dadamu"
"tutup tubuhmu dengan kain-kain yang tidak jarang dan tidak ketat"
"kaki itu aurat"


ayat yang sering berlegar dimana-mana.
manusia yang bergelar pendakwah sering bertegur secara am.

aku hamba yang hina ini setiap kali terlihat,terdengar, terasa, sering melihat diriku ini.
sempurnakah auratku?
sememangnya tidak, 
aku sering malas untuk mencari stokin untuk menutup kaki.
aku sudah tidak lagi dan sangat malas untuk mencari sarung lengan untuk menutup lenganku.
dan aku sangat malas menjaga AKHLAK ku!!
 
 
sebab itu aku bersahabat dengan rakan yang berdakwah ke jalan Allah.
 
Aku kagum dan aku suka ber"usrah" dengan kalian.
 
tapi aku memohon sangat agar apabila 
 
akhlak ku tidak dijaga
auratku tidak sempurna
iman ku tidak kuat
kata-kataku berunsur kelekaan
tulisanku menjerumus kepada kejahilan
 
kalianlah yang menegurku. kalianlah menasihatiku,
kalianlah memberi semangat padaku,
dan kalianlah memberi peringatan kepadaku bahawa peritnya azab daripada Allah.

dan sering kali aku leka dengan duniawi aku memohon agar kalianlah yang membawaku ke arah ukhrawi.

tapi aku sedih sedang aku leka kalian senyap, kalian berdiam, kalian tidak berapa seronok, tetapi kalian tetap tidak menegurku sebab kalian ingin menjaga hati dan kalian fikir yang kalian tidak layak menegur atas dosa2 kalian.


Ya Allah sesungguhnya aku mengerti perasaan kalian disaat aku ingin menegur tapi di hati ini berfikir "akupun si pelaku dosa"
lantas aku berdiam dan hanya mampu bersedih.
 
 aku tidak mahu kawan2 yang aku ber"usrah" bersama kekok menegurku

 to sahabats: jika engkau berdakwah dijalan Allah dengan se ikhlas hati kamu tegurlah aku, insyaaAllah kita nanti antara golongan yang saling menasihati agar peroleh kejayaan di akhirat.





' Mungkin jika susah menegur rakan-rakan cara berpakaian dll dengan cara bercakap mungkin boleh tegur dengan cara kelakuan kita'


No comments:

Post a Comment

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...